ad

se

17 Haziran 2014 Salı

Deming'in 14 İlkesi ve Felsefesi

Dr. W. Edwards Deming kalite dünyasında derin izler bırakan bir kalite gurusudur. Ortaya koyduğu felsefe ile üretim ve servis organizasyonlarının rekabet gücünün artmasını sağlayan bir kalite anlayışının ve kalite devriminin önderliğini yapmıştır.
Geleneksel yönetim tarzını kemiren ancak alışkanlık yapmış hastalıkları çarpıcı bir biçimde ortaya koymuştur.
Kalite için herkesin elinden geleni yapmasının yeterli olmadığını; en başta üst yönetim olmak üzere köklü bir zihniyet değişiminin ve tüm organizasyonu kavrayacak kültürel bir değişimin gereğini savunmuştur.
Deming felsefesi baz alınarak daha sonra Toplam Kalite yönetimi modeli; iş mükemmelliği modelleri ve Yalın Yönetim modeli geliştirilmiştir.

  1. Ürün ve hizmetin iyileştirilmesi için amaçlarda süreklilik yaratın
  2. Yeni felsefeyi benimseyin
  3. Kitlesel denetime bağlı kalmaya son verin
  4. Sadece fiyat etiketi üzerinden iş görme uygulamasına son verin
  5. Üretim ve hizmet sistemini sürekli olarak geliştirin
  6. Eğitim programları oluşturun
  7. Liderlik oluşturun
  8. Korkuyu uzaklaştırın
  9. Çalışanların bölümleri arasındaki engelleri yıkın
  10. İş gücü için slogan, ders ve hedef oluşturmaktan vazgeçin
  11. Sayısal kotalardan vazgeçin
  12. Çalışanların mutluluk ve gururunu önleyecek olan engelleri ortadan kaldırın
  13. Etkin ve güçlü bir eğitim ve öğretim programı oluşturun
  14. Dönüşümü gerçekleştirmek için harekete geçin



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder