ad

se

19 Haziran 2014 Perşembe

Sosyal Yardımlaşma Uygulamaları: HelpAround Diabet, Astım ve Diğer Kronik Hastalar için Uygulama

Dünya geneli 347 milyon insan diabet hastası ve bu insanlar ilaçlarını ve tedavi için kullandıkları araçları unuttuğunda kendilerini tehlikede, korkmuş ve çaresiz hissediyorlar. Eve gidip tedavi malzemelerini almaları gibi  bir seçenek her  zaman oluşmuyor. İşte bu tür durumlarda HelpAround  sayesinde etrafındaki diğer hastalarla  7/24 iletişim kurup, anında yardım alabiliyorlar.



Amerika'da kullanımı yaygın olan uygulamanın sahibi olan şirket, kullanıcıların %30'u her gün uygulamayı kullanıyor ve  sorulan soruların ve isteklerin %90'ı diğer kullanıcılar tarafından cevaplandığını belirtiyor.

HelpAround üzerinde birçok kronik hastalık üzerine alt gruplar bulunmaktadir. Örneğin hasta çocukların aileleri,hastalara yardım edenler gibi oluşan acil durumlarda mümkün olduğu kadar hızlı şekilde maddi,manevi destek veya bilgi ne gerekiyorsa sorun bir şekilde kullanıcılar tarafından çözülüyor.


HelpAround Nasıl Çalışıyor?
Kullanıcılar sisteme katıldıktan sonra,  hastalar acil yardım gereksinimi duyduğunda ,hastalara yardım etme grubunda olan ve hastaya en yakın olan 6 kişiye anında telefonlarında bildirim olarak görecelekleri yardım talebi  gönderiliyor. Yardım edecekler uygunlarsa doğrudan hastalara karşılık verebiliyor.
Örnek Olaylar
Yaşanan bir olayda: diabet hastası bir bayan  maddi durumu glikoz monitörü için sensör almaya   yetmediğinden uygulama üzerinden yardım istiyor. Uygulama kullanıcılarından   2 kişi ne tür bir sensör istediğini sorup, sensörü satın alıyorlar.

HelpAround şu an etkin şekilde Amerika,Kanada, İngiltere, Avustralya ve Yeni Zelanda da kullanılıyor ve gün geçtikçe diğer ülkelerde de yayılmaya devam ediyor.

Uygulamayı Android ve iOS cihazlarda kullanabilirsiniz.

http://helparound.co/ 
Kaynak: http://nocamels.com/2014/06/helparound-app-helps-diabetics-find-immediate-help-in-a-crowd/
Çeviri : Eren Ünal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder