ad

se

20 Haziran 2014 Cuma

Oyun Oynayarak Yılda 4 milyon Dolar Kazanıyor

                                                           @cryaoticpewdie.tumblr.com
STOCKHOLM—Felix Kjellberg'dan belki çok iyi bir mega star olmaz. Mütevazı gözüken İsveçli Kjellberg dikkat çekmeyi sevmiyor, etrafında çok fazla insan yok ve başarıdan rahatsızlık duyuyor.

Ancak Kjellberg'i bir kameranın önüne koyun ve şu ana kadar YouTube'un en başarılı isimlerinden biri olan PewDiePie'a dönüşmesini izleyin. Kjellberg video oyunu oynarken sıra dışı bir yöntem geliştirerek 27 milyon takipçi sayısına ulaştı.

Kjellberg'in videoları bildiğimiz oyun yorumlarından çok farklı. "Pewdler" olarak tanınan Kjellberg oyun oynarken çoğunluğu ergenlik dönemindeki izleyicilerinin oyun deneyimini izlemesine ve garip yorumlarını dinlemesine izin veriyor. Kjellberg videolarında duygularını gösterebilmek için çığlık atıyor, şarkı söylüyor, küfür ediyor ve hatta dans bile ediyor.

24 yaşındaki Kjellberg'in 5 yıl önce yarattığı PewDiePie karakterini markalaştırarak senede 4 milyon dolarlık reklam satışı kazanmayı başardı. Üstelik bu satışların büyük bir bölümünden kar ediyor. PewDiePie Aralık 2012'de internet reklamlarından pay alan internet içeriği üreticisi Maker Studios ile anlaştı. PewDiePie'ı en önemli karakteri olarak nitelendiren Maker Studios bu senenin başında 1 milyar dolara yakın bir anlaşmayla Walt Disney Co. tarafından satın alındı.

Kjellberg'in takipçi sayısı o kadar büyük ki eleştirdiği oyunlar dahi imrenilen bir tanınmışlığa sahip oluyor.

Bu senenin başında Kjellberg "Flappy Bird—Bu oyunu oynamayın" isimli bir video yayınladı. Kjellberg yayınladığı sırada bilinmeyen mobil oyunu oynarken hiç durmadan küfür etti. Kısa bir sürede milyonlarca kişi oyunu indirdi. Kjellberg'in videosu Flappy Bird'e ve Vietnamlı geliştiricisine dünya genelinde ün kazandırdı.

Kjellberg kasıtlı olmadan sektörün değişmesine de yardımcı oluyor. Geliştiriciler artık sadece oynaması zevkli olan oyunlar değil ama korku oyunları gibi YouTube'da izlemesi zevkli oyunlar da üretmeye çalışıyor.

Kjellberg'in Google ın YouTube'unda benzeri olmayan hayran kitlesi video oyun oynamayı seyreden kitlelerdeki trendleri de yansıtıyor.

"Captain Sparklez" olarak bilinen 22 yaşındaki Amerikalı Jordan Maron, Mojang'ın popüler Minecraft oyunuyla ilgili yaptığı videolarla 7.5 milyon takipçi sayısına ulaştı.

Prodüksiyon kalitesi satıştaki en önemli şey değil.

Kjellberg'in arşivi genellikle çabuk, vasat kalitede ve tek başına çektiği videolardan oluşuyor.

"Birçok profesyonelce yapılmış videoların aksine bence ben izleyicilerimle daha yakın bir temas kurabildim ve bu da izleyiciyle ekranın arkasındaki arasındaki duvarı yıkıyor," diyen Kjellberg, "Benim yaptığım şeyler ile YouTube'a video yükleyen diğer kişilerin yaptıkları şeyler çok farklı. Benimkisi bir arkadaşınız oyun oynarken onu izliyormuşsunuz gibi hissettiriyor. Benim hayranlarım izledikleri şeyi farklı bir hisle izliyor," ifadesini kullandı.

YouTube oyuncuların deneyiminde daha önemli bir rol oynamaya başladı. Geçen hafta Sony Corp. oyun sahnelerinin internete daha kolay yüklenmesi için PlayStation 4'e YouTube'un eklendiği bir güncelleme yayımlayacağını duyurdu.

Kjellberg'in kariyeri İsveç'in güneybatısındaki Gothenburg'da üniversiteye giderken tırmanmaya başladı. Kjellberg birkaç ders alırken vaktini genellikle evde oturup YouTube'a video yükleyerek geçirdi. Kjellberg daha sonra okulu bırakma kararı aldı ve sosisli sandviç satmaya başladı. Kjellberg kanalının ilk günlerinde sayfayı güncellemek için sürekli F5'e basarak takipçi sayısını heyecanla takip ettiğini söylüyor.

PewDiePie isminin ise ilk başta PewDie olduğunu belirten Kjellberg, "Pew'i" lazer silahı sesine benzediğinden "Die'ı" ise ölüm demek olduğundan seçtiğini aktarıyor. Daha sonra bu hesabının şifresini kaybeden Kjellberg sonuna uyumlu olması için "Pie" kelimesini de eklemiş.

Ancak bu kadar ünlü olmanın getirdiği yoğun ilgi Kjellberg'i biraz rahatsız ediyor.

Kjellberg, "Şu anda YouTube'da o kadar ünlüyüm ki insanlar beni görünce 'Niye bu kadar ünlü ki?' diye soruyorlar. Bana kalsa 5 milyon takipçi yeterdi," dedi.

Video oyuncular için internet topluluğu olan ve canlı oyun turnuvaları düzenleyen San Francisco merkezli Twitch TV'nin operasyon direktörü Kevin Lin, PewDiePie'ın "güçlü karakteri ve sıra dışı kişiliğinin" ulaşılması zor bir üne kavuşmasına yardımcı olduğunu söylüyor.

İsveçli Coffee Stain Studios AB'nin CEO'su Anton Westbergh PewDiePie'ın takipçi çekebilme yeteneğinin oyun geliştiricileri için değerli olduğunu belirtti. Coffee Stain "Goat Simulator" isimli bir oyun geliştirdi. Oyunun popüler ve karlı olmasına rağmen oyunda birçok hata bulunuyor.

Westbergh oyunu şaka yoluyla "dünyanın en salakça oyunu" şeklinde tanımlıyor. Ancak PewDiePie'ın oyunla ilgili video yapma isteği oyunu meşhur etti.

"PewDiePie gibi oyunumuzu oynayan kişilerin olması pazarlama için harika," diyen Westbergh, "Bunun bizim için herhangi bir maliyeti de yok," şeklinde görüş bildirdi.

PewDiePie'ın zaman zaman küfür içeren dili ve tuhaflıkları daha önce aşina olmamış kişiler için şaşırtıcı veya çirkin gelebilir. Kjellberg, "Sadece kendimi bırakıp eğleniyorum," diyor.

44 yaşındaki Jens Orjeheim'ın PewDiePie'ın büyük hayranı olan 11 yaşında bir oğlu var ancak kendisi PewDiePie'ın ününü anlamakta zorluk çekiyor. Orjeheim konuyla ilgili, "Toplumda olumlu gelişme olarak algılanan şeyler vardır ama PewDiePie bunlardan biri değil," diyor. Orjeheim Kjellberg'in çocuklara ekran başında daha fazla zaman harcamaya yönelttiği için ve video oyunların önemini daha fazlaymış gibi gösterdiği için eleştiriyor.

Ancak İsveç'teki bir YouTube kullanıcıları platformunun kurucusu Vigor Sörman, "PewDiePie havalı bir arkadaş gibi ve onu takip etmek neredeyse onunla Skype yapmak gibi. Bu yüzden izleyicileri aynı zamanda hayranları gibi," ifadesini kullandı.

Kaynak: http://www.wsj.com.tr/article/SB10001424052702304068704579630162822430886.html?mod=trending_now_4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder