ad

se

26 Şubat 2014 Çarşamba

Ücretsiz AKINSOFT Periyodik Cetvel Programı 3.02.01


Akınsoft Yazılımın ürettiği ve ücretsiz olarak kullanıma sunduğu kullanışlı ve yer kaplamayan periyodik tablo programı mutlaka arşivinizde bulunması gereken faydalı yazılımlardan biridir.

Modüller
Elementler hakkında detaylı bilgi.
Genel Özellikler
* Her elementin atom numarası, sembolü, sınıfı vb. bütün detayları görebilme özelliğe.
* Elementler hakkında açıklayıcı bilgi. 

Kaynak ve Periyodik Cetvel Programını İndirmek için Tıklayın

Samsung Galaxy S5: 16MP Kamera, Parmak izi okuyucusu, Su Geçirmez Kasa

 
Samsung Galaxy S5 nihayet gün ışığına çıktı. Bu akşam yapılacak etkinlikte resmen anons edilmesi beklenen telefonun genel görünüme ait tüm detaylar, telefona ait olduğu belirtilen fotoğraflarla birlikte anlaşılmış oldu. Elimizdeki görseller itibariyle, Galaxy S5'in tasarım anlamında radikal bir değişime uğradığını söylemeyiz ancak ekran boyutunun 5.2-inç'e yükseltilmesine bağlı olarak cihazın biraz daha büyüdüğünü söylemek mümkün. Mevcut boyutu itibariyle birinci nesil Galaxy Note'a yakın olan telefonda, fiziksel olarak bazı önemli güncellemeler bulunuyor.
 
 
Henüz resmi olarak doğrulanmamakla birlikte, aynı iPhone 5S'te olduğu gibi Galaxy S5'în de home butonuna entegre parmak izin sensörüne sahip olduğu ve kullanıcılarına parmak kaydırmak suretiyle bu özelliği kullanabileceği ifade ediliyor. İlk etapta PayPal ile işbirliğine gittiği ifade edilen Samsung, bu sayede kullanıcıların parmak izi ile ödeme yapmalarına olanak sağlayacağı bildiriliyor. Galaxy S4 ile kıyaslandığında oval yerine daha köşegen hatlara sahip olan Galaxy S5'in arka kısmına geçtiğimizde de bazı güncellemeler bulunuyor.  Cihazın mukavemetini arttırabilmek adına arka kapakta noktalı yeni bir kalıp tasarımına yer verilirken, IP67 sertifikası ile elde edilen suya ve toza karşı dayanıklı yapıyı sürdürebilmek adına microUSB portunun kapaklı bir şekilde tasarlandığını görmekteyiz. 
 
 
Arka kısımda ayrıca 16MP çözünürlüğünde kameramız bulunuyor. Yeni nesil ISOCELL kamera modülüne sahip olan sistemde, piksellerin her biri bağımsız ışık alabildiği için düşük ışık koşullarında daha iyi fotoğraf kalitesi elde edildiği belirtiliyor. Donanım tarafında büyüyen ekrana ek olarak 3GB RAM ve daha hızlı işlemci gibi yenilikleri beraberinde getirecek olan telefon, yazılım tarafında da yenilikler içeriyor. Android 4.4 işletim sistemini kullanan Galaxy S5, 30MB'un üzerindeki dosyaların daha hızlı indirilebilmesi adına LTE ve WiFi bağlantılarını birlikte kullandırabilen Download Booster uygulamasını da telefonla birlikte sunuyor. 
 
Kaynak:Donanımhaber

Ücretsiz Net'ten Brüte, Brütten Net'e Ücret Hesaplama Programı


Hesaplama Şekilleri
- Net'ten Brüt'e Ücret Hesaplama

- Brüt'ten Net'e Ücret Hesaplama

- Sakatlık (1. 2. 3. Derece) ve Vergi Dilimleri Göz Önünde Bulundurularak Ücret Hesaplama

- Gelir Vergisiz, Damga Vergisiz Ücret Hesaplama (Net'ten Brüt'e, Brüt'ten Net'e)

- SGK'sız (işsizlik primsiz) Ücret Hesaplama (Net'ten Brüt'e, Brüt'ten Net'e)

- Normal İşçi Ücret Hesaplamaları (Net'ten Brüt'e, Brüt'ten Net'e)

- Emekli İşçi Ücret Hesaplamaları (Net'ten Brüt'e, Brüt'ten Net'e)

- Kapıcı İşçi Ücret Hesaplamaları (Net'ten Brüt'e, Brüt'ten Net'e)

- Huzur Hakkı Hesaplamaları (Net'ten Brüt'e, Brüt'ten Net'e)

- AGİ Hesaplamaları (Her Yıl Başı AGİ Hesaplaması Otomatik)

- Detay Dökümü

- Sonuç Yazıcı Çıktısı

- Sabitler Otomatik Olarak Tarafımızdan Ücretsiz olarak güncellenmektedir.

- Pratik Bilgiler


Program Özellikleri
- Program Boyutu 553 KB.

- Windows (c) Programı

- Şifresiz ve Sınırsız Kullanım

25 Şubat 2014 Salı

Food packaging materials may be harmful to human health over long term

The synthetic chemicals used in the packaging, storage, and processing of foodstuffs might be harmful to human health over the long term, warn environmental scientists in a commentary in the Journal of Epidemiology and Community Health.

This is because most of these substances are not inert and can leach into the foods we eat, they say.

Despite the fact that some of these chemicals are regulated, people who eat packaged or processed foods are likely to be chronically exposed to low levels of these substances throughout their lives, say the authors.
And far too little is known about their long term impact, including at crucial stages of human development, such as in the womb, which is "surely not justified on scientific grounds," the authors claim.
They point out that lifelong exposure to food contact materials or FCMs -- substances used in packaging, storage, processing, or preparation equipment -- "is a cause for concern for several reasons."
These include the fact that known toxicants, such as formaldehyde, a cancer causing substance, are legally used in these materials. Formaldehyde is widely present, albeit at low levels, in plastic bottles used for fizzy drinks and melamine tableware.
Secondly, other chemicals known to disrupt hormone production also crop up in FCMs, including bisphenol A, tributyltin, triclosan, and phthalates.
"Whereas the science for some of these substances is being debated and policy makers struggle to satisfy the needs of stakeholders, consumers remain exposed to these chemicals daily, mostly unknowingly," the authors point out.
And, thirdly, the total number of known chemical substances used intentionally in FCMs exceeds 4000.
Furthermore, potential cellular changes caused by FCMs, and in particular, those with the capacity to disrupt hormones, are not even being considered in routine toxicology analysis, which prompts the authors to suggest that this "casts serious doubts on the adequacy of chemical regulatory procedures."
They admit that establishing potential cause and effect as a result of lifelong and largely invisible exposure to FCMs will be no easy task, largely because there are no unexposed populations to compare with, and there are likely to be wide differences in exposure levels among individuals and across certain population groups.
But some sort of population-based assessment and biomonitoring are urgently needed to tease out any potential links between food contact chemicals and chronic conditions like cancer, obesity, diabetes, neurological and inflammatory disorders, particularly given the known role of environmental pollutants, they argue.
"Since most foods are packaged, and the entire population is likely to be exposed, it is of utmost importance that gaps in knowledge are reliably and rapidly filled," they urge.

Story Source:
The above story is based on materials provided by BMJ-British Medical Journal.Note: Materials may be edited for content and length.

Journal Reference:
  1. J. Muncke, J. Peterson Myers, M. Scheringer, M. Porta. Food packaging and migration of food contact materials: will epidemiologists rise to the neotoxic challenge? Epidemiology and Community Health, 2014 (in press) DOI:10.1136/jech-2013-202593

21 Şubat 2014 Cuma

2014-ALES İlkbahar Dönemi Sınav ve Başvuru Tarihleri

Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (İlkbahar Dönemi) Başvuru Tarihleri


10.03.2014 - 19.03.2014 Arasında  ÖSYM Sınav Koordinatörlükleri, Üniversite Rektörlükleri ve www.osym.gov.tr üzerinden yapılabilir.

Sınav ücreti ödemeleri bankalar dışında ösym ödeme sayfası üzerinden kredi kartı ile de yapılabilir.

2014-ALES İlkbahar Dönemi Sınavı ise 11.05.2014'te yapılacaktır.

20 Şubat 2014 Perşembe

Yalın Üretime Karşı Olan Direnci Yönetmek

Yalın üretimin yararlarını hissedilir şekilde elde etmek için, yalın üretim sisteminin yaşam tarzı haline gelmesi gerekiyor. Firma kültürünün bu yönde gelişmesi, değişmesi ve çalışanların büyük kısmı tarafından özümsenmesi gerekiyor. Ne yazık ki insanların değişmesinden söz ettiğimiz için bizi oldukça zor bir süreç beklemektedir. İşletme içinde standartlaşma az olduğundan ve neredeyse her çalışan kendi çalışma düzenini geliştirdiğinden değişime karşı direnç oluşturmaktadır. Bu direnç işletme seviyesinden yönetim kademesine gittikçe daha da artmaktadır. Bunun temel sebebi azda olsa mavi yakalıların talimatlar doğrultusunda çalışmaya alışmış olmalarıdır. Yeni talimatlar onlara yeni bir yön çizdiğinden değişim daha kolay sağlanabilmektedir. 



Asıl zorluk beyaz yaka kısmında ortaya çıkmaktadır. Onların talimatlar doğrultusunda çalışma gibi bir alışkanlıkları ya hiç yoktur veya mavi yakaya göre çok çok azdır. Böylece tüm değişime ve gelişmeye karşı çıkmak üzere kurulmuş birer yay gibi davranmak olağan bir durum olarak ortaya çıkmaktadır. Birçok firma bu durumu göz ardı ederek doğrudan mavi yaka seviyesinde değişime başladığından oldukça zor ve sancılı bir dönüşüm süreci geçirmektedir.

Direnç türleri

"Bizimle birlikte çalışsanız siz de anlayacaksınız ki, bizde her şey çok farklıdır." Bu söyleme o kadar çok duydum ki inanamazsınız. Hemen hemen her firma, hatta firma içindeki her bir bölüm kendi ürünleri ve kendi işleri için bunu dile getiriyor. Aslına bakarsanız ben bir birine tıpatıp benzeyen hiçbir firma görmedim. Her biri diğerinden oldukça farklı, anca bu farklılıkların yalın üretim tekniklerinin uygulanması ile hiçbir alakası yok. Sorunlar ve çözümleri tamamen aynı.

"Bizde ürün çeşitliliği çok fazla", söylemi duyduğum ikinci önemli direnç çeşididir. Bazen o kadar yüksek direnç haline gelmektedir ki, çalışan -beyaz yaka olsun, mavi yaka olsun -, işin olabileceğini ancak yalnız ve yalnız kendi bildiği gibi çalışır ve hiçbir kurala uymazsa işin olabileceğini iddia etmektedir. Burada size bir müşterimden bahsetmek istiyorum. Bu müşterim test sistemleri üretmektedir. Ürettikleri hemen her ürün tamamen baştan tasarlanmakta ve talaşlı imalat sonrası montajı ve testi yapılarak teslim edilmektedir. Bu firma da bile işlerin 50-70% 'i standart hale getirilebilmiştir. Ürün çeşitliliği hiçbir engel teşkil etmez. Kaldı ki yalın üretim sistemi zaten bu çeşitliliğin kolay yönetilmesi için geliştirilmiş bir sistemdir.

"Ben on yıldır bu işi bu şekilde yapıyorum." Önemli bir kesim de bu direnci göstermektedir. Yıllarca işini aynı şekilde yapanlar ve bu konuda büyük tecrübe edindiğini düşünenler bu direnci göstermeye daha çok eğilim göstermektedirler. Direnç göstermelerinin temel nedeni yönetim ile olan ilişkileridir. Özellikle mavi yaka ustabaşı olanlar, uzun yıllardır işletmede çalışanlar ve yönetimle doğrudan iletişim kuranlar bu direnci ortaya çıkarmaktadır. Aslında firmanın gelişmesi, maliyetlerin iyileşmesi önünde engel oluştururlar. Bu tür insanların temel sıkıntıları ve yılladır aynı şekilde çalışmalarının nedeni, kendilerini geliştirememiş olmalarıdır. Bunun için onlara fırsat tanımak ve gelişmeleri için destek olmak gerekir. Gelişmelerini sağladıktan sonra hiyerarşiye dahil etmek sorunu ortadan kaldıracaktır.

"Yapmışken en iyisini yapalım" direnci, kırılması en güç dirençlerden biridir. Temel olarak beyaz yaka veya yönetim kademesinde oraya çıkar. Temel yöntem değişimi "en iyisini yapmak iddiası" ile belirsiz bir zamana ötelemektir. Bunun için çalışan başlangıçta çok istekli görünerek çalışmalarda aktif rol alır ve giderek yapılanların yetersiz olduğu ve çalışmaların daha iyi yapılabileceği öner sürer. Yapılacak çalışmanın daha sonra daha iyisinin yapılacağını dile getirir ve çalışma ötelenir. Dikkat edilecek bir konu "daha iyisi" ile ifade edilen fikir hiçbir zaman somut olarak ortaya çıkmaz, sürekli yetersizlikten bahsedilir. Ne yazık ki üst yönetim oluşacak maliyet kaygısıyla çalışanların bu tür dirençlerini algılamakta güçlük çekmektedir. Daha iyisi beklentisi ile değişim ve iyileşme yerine israfa para ödemeye devam etmektedirler. Bu direnci kırmanın temel yolu negatif eleştiri yolunu mümkün olduğu kadar tıkamaktır. Böylece pozitif düşünme alışkanlığı yaygınlaşacak ve çalışma ortamına huzur ve üretkenlik hakim olacaktır.

İletişimin iyileştirilmesi
Firma çalışanlarının temel sorunlarından birisi ise, -özellikle beyaz yaka grubunda-, gelecek kaygısıdır. Değişimin algılanması çalışanlar için "eleman azaltma" şeklinde olduğundan tamamı bu kaygı ile karşı karşıya kalmaktadır. Bu duruma karşı geliştirilen en kolay savunma değişimi baltalamak olarak ortaya çıkmaktadır. Bu savunma mekanizmasını ortadan kaldırmak oldukça zordur. En iyi oluşmasını önlemeye çalışmaktır. Bunun için iletişimin güçlendirilmesi, çalışanların gelecek ile ilgili planlara erişiminin sağlanması gerekmektedir. Yeni ortaya atılan bir teori çalışanların da bir müşteri olarak değerlendirilmesidir. Yani çalışanlar artık memnun edilmesi gereken bir müşteridir. Tabii ki memnuniyet konuları diğer müşterilere göre farklılık gösterecektir. Örneğin çalışma ortamının değerlendirilmesi, çalışma arkadaşları ile olan ilişkiler, gelecek hakkındaki beklentileri vb. konular birer memnuniyet konusu olarak ele alınabilir.

Çalışanların bu sorunlarına eğilen bir yönetim sistemi değişikliği sistemin iyileştirilmesi konusunda karşımıza çıkacak direnci azaltmada oldukça yararlı olacaktır. Çalışanların daha iyi koşullarda çalışmasını sağlamak, stresi azaltmak sisteme karşı olan isteksizliklerini azaltacaktır. Bunun için sistemin onlara neler getireceğini iyi anlatmak ve onlara doğru verileri iletmek gereklidir.

Kaynak: http://www.leanacademy.com.tr/

Free MATLAB Virtual Conference 2014

MATLAB Virtual Conference 2014 is a free online event featuring live sessions on MATLAB and Simulink by experts from around the world.


During the keynote, I will discuss the latest trends in technical computing, and how MathWorks is responding. Following the keynote, you’ll find sessions from MathWorks experts and industry users on a range of topics, including:

• Introductions to MATLAB and Simulink
• Machine learning and data analytics
• Connecting to hardware
• Latest features across all MATLAB and Simulink products

Click for Conference Preview


Participating Partners
COMSOL
element14
ETAS
IBM






Join your colleagues and register now to learn how to get the most out of MATLAB and Simulink. Learn more about the conference.

Sincerely,
Roy Lurie
Vice President of Development, MATLAB Products

Nokian Tyres, Tuşa Basınca Çivileri Açılan Kış Lastiği Geliştirdi

Finlandiya merkezli önemli lastik üreticilerinden Nokian Tyres, dünyanın üzerinde çivi yerine kapatılabilen çıtçıt barındıran ilk kış lastiğini geliştirdiğini duyurdu.


Özellikle yoğun kar yağışı alan noktalarda kullanılan çivili kar lastiklerine, kar miktarının azaldığı kuru asfalt üzerinde hızlı şekilde yıpranmaları ve yüksek ses çıkartmaları nedeniyle sürücüler tarafından çok fazla sıcak bakılmaz. Bu sorunun çözümü için yeni bir lastik geliştiren Nokian Tyres, lastik üzerine klasik çiviler yerine "çıtçıt" olarak nitelendirilen parçalar yerleştirmiş durumda.

 Karlı ya da buzlu alana yaklaşıldığı zaman araç içerisinden verilen bir komut (Tuş / Buton) ile dışa doğru genişleyen bu çıtçıt birimleri, normal asfalta gelindiği zaman da yine sürücü tarafından kapatılabiliyor ve böylece oldukça kullanışlı bir yapı elde edilmiş oluyor. Özellikle buzlu bölgelerde yüksek yol tutuşu vaat eden bu yeni teknik, şimdilik konsept aşamasında olsa da belirtildiği kadarıyla aktif olarak çalışma gösterebiliyor.
Ticari kullanım süreci hakkında bilgi bulunmayan dünyanın ilk çıtçıtlı kar lastiği hakkında hazırlanan açıklayıcı tanıtım videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Kaynak:(NK) 


Hayat Hakkında Tecrübe ve Tavsiye İsteyenlere

Kendi başımdan geçenlerden ve etrafımda gördüklerimden oluşturduğum tavsiyeler


  • Birinin seni sevmesini bekliyorsan önce sen kendini sevecek ve sonra başkalarını seveceksin sonra onlar da seni sevecektir
  • İnsanlar gerçekleri sevmez bunu pat diye söylersen sevilmeyen  kişi olursun hem de çoğu kişi  tecrübe ederek öğrenmeyi sever 
  • Sürekli eleştiri yapmayacaksın
  • Bana bir şey olmaz demeyeceksin önlemsiz tedbirsiz iş yapmayacaksın ve yaptırmayacaksın
  • Sadece taraf  olduğun görüşleri değil karşı tarafı da okuyacak,araştıracaksın acaba doğru yoldamıyım diye kendini sorgulayacaksın.
  • Anı yaşamak derler ya çok doğru her anın keyfini çıkaracaksın.Lanet okuman o durumda olma gerçeğini değiştirmeyecek
  • Kolay kazanç diye bir şey yoktur.Senin kolay kazanıyor diye gördüğün kişiler o durumu ortaya çıkarmak için emin ol çok çabalamıştır.İyi bir fikrin, planın olması ve o planın işleyeceği sistemin kurulması ve işletilmesinin önemi burada yatıyor.
  • Sabredeceksin. Süreci hızlandırıcak torpil gib faktörler yoksa hiçbir şey bir anda olmayacak  ;)
  • Kıskançlık ve kibirden uzak duracaksın.Mesela bir arkadaşın senden iyi not almıştır. Onu tebrik etmen senden bir şey eksiltmez
  • Kötü günleri içki,sigara ve daha beter bağımlılık yapıcı maddeler durumu yok etmeyecek ve unutturmayacaktır.Köpek gibi her şeyi hatırlayacaksın.Tek çare senin olaylara yaklaşımın,pes etmemek ve bazen zamanın görevini yapmasını beklemek en doğrusudur.
  • Girişimci ve hızlı biri değilsen ileride çok fırsat kaçıırsın.Hayat hızla akıyor ve hızlı olan kazanıyor. Neler kaçırırsın yavaşlığınla,çekingenliğinle ve acabalarınla zamanı,aşkı,işi ve parayı Eğer böyle değilsen yaşın küçükse şimdiden iyi çalış derslerine iş garantisi olan meslekler seç doktorluk,polislik,askerlik,hemşirelik her türlü sağlık sektörüyle ilgili eğitim iş kazandırır 
  • Önceki maddeye göre seviyorsan reddedilirim diye korkma eğer kendinde kazanacak oynanmaya değer bir oran görüyorsan gidip açılacaksın.Kabul etmezse etmez en azından ben diğer insanlar gibi korkak değilim sevdiğim kişiye açlılabildim diyeceksin.Bu bile tecrübe katar.
  • Sayısal derslerin orta seviyedeyse çalışmayı çok sevmiyorsan hocaların gazıyla,arkadaşlarım da seçti diyerek sayısal seçmeyeceksin. Yabancı dil oku en azından lisedeki öğrendiğin boşa gitmeyen tek bölümdür ve yeteneğin varsa kolaydır.Ama bu yola çıkıyorsan 2. ve 3. dilleri eklemezsen yanına hiç bulaşma
  • Rusça,Çince öğren iş bulamıyorsan.
  • Yabancı dil derslerinde konuşmaya çalışanlara gülüp,bana da gülerler korkusuyla derste oturmayacaksın.Kaybeden güldüğünüz arkadaşınız değil siz gülenler olursunuz.
  • Dertlerinle milletin başın ağrıtmayacaksın herkesin derdi var ama sağlığın için dertlerini dinleyecek arkadaşların da olursa fena olmaz
  • Kimseye kefil olmayacaksın ben olmadım olanların halini gördüm.
  • İleride esnaf olursan kimseye hatır çeki vermeyeceksin.
  • Kimseye değerli emanet vermeyeceksin araba gibi bir yere çarpar gelir 
  • Hayır demeyi bileceksin. 
  • Tutamayacağın sözler vermeyeceksin.
  • Verdiğin borcu istemeyi bilmiyorsan borç da vermeyeceksin
  • Anne babanın kahin özelliği varsa benimkiler gibi her işte akıl danışacaksın
  • Tasarruf yapmayı gelirin ne olursa olsun bileceksin kenarda az da olsa birikmişin olacak eline ne geçerse ne alayım düşüncesiyle yaşamayacaksın
  • Biz şu cami için hayır topluyoruz diye dilenen makbuzu bile olan dolandırıcılara para vermeyeceksin
  • Büyük konuşmayacaksın başına gelir 
  • Yeni tanıdığın adama her şeyini anlatmayacaksın
  • Çalıştığın yerde siyaset konuşmayacak,maaşlar farklıysa maaşını söylemeyeceksin
  • Oyunu satmayacaksın kişiliğini satmakla eşdeğerdir
  • Kendini kullandırtmayacaksın
  • İnsanlara gerekenden fazla değer vermeyeceksin. 
  • Özel sektörde çalışacaksan nabza göre şerbet vereceksin en zoru da bu  
  • Yine üstteki maddeyle ilgili işini iyi yapabilirsin ama reklamın hayatın özü olduğunu unutmayacaksın.Yaptıklarını sunmayı yani satmayı bileceksin.Yoksa olacak senden az iş yapan ama yaptığını iyi gösteren biri senden üstün  tutulur.
  • İyi gün değil kötü gün dostlarını bulup onlara değer vereceksin
  • Kendini kimseden üstün görmeyeceksin başına öyle bir şey gelir hayat gününü gösterebilir.
  • İnsanların inançlarıyla alay etmeyeceksin,kendi doğrunu onlara dayatmayacaksın
  • Erteleme huyun varsa bundan bir önce kurtulma yolunu bulacaksın yoksa çok kaybın olur
  • Kuponların tutuyorsa paylaşmayacaksın paylaşınca büyüsü bozulabiliyor [8D] hem de güvenip oynarlar tutmazsa boş yere küfür yemezsin
  • Dinini asıl kitaplardan öğreneceksin bilmem ne hocanın kitabını onlardan üstün tutmayacaksın
  • Araştırmadan, kulağınla duymadan birilerinin söylemleriyle karar vermeyeceksin
  • Dinlemeyi ve kendini dinletmeyi bileceksin 
  • Kendine güveneceksin sana kimse yardım etmeyecek kendi çabanla bir şeyler başaracak şekilde yaşamayı öğrenmelisin.
  • Birisi yapmışsa ben de yapabilirim diyeceksin ama abartmadan çapın kadar tutarlı hedefler belirleyeceksin.
  • Her meslek dalından arkadaşlar edinmen çok işine yarar özellikle doktor ,avukat ,muhasebeci, bankacı,emlakçı,taksici,ik cı da sana iş sağlar :) rent a car cı lazım. neden bunu yazdım önce sağlık, sonra kendini avukatın iyisi çok önemli, peşinden para durumları  da lazım.
  • Seni paran için seven kızdan uzak duracaksın yapabilirsen
benden bu kadar umarım işinize yarar

Yazan: Eren Ünal

Fişlenenler Dava Açıyor

Taraf’ın gündeme getirdiği kamudaki, “mavi-yeşilkırmızı” fişleme skandalı, yargıya taşınıyor. Taraf’ın dünkü sayısında yayınlanan Vergi Denetim Kurulu (VDK) Başkanlığı’na ait fişleme bilgileri, söz konusu sınava katılan müfettiş adalarını harekete geçirdi. Listede yer alan bilgilerden kendilerini tanıyan müfetiş adayları, sınavın iptali için dava açacaklar.

Fişleme listesindeki isimler, kodlanarak verilmesine rağmen, listede yer alan bilgilerden fişlenen adaylar kendilerini tanıdılar. Listenin yayınlanmasının ardından Taraf Gazetesi’ni arayan bazı müfettiş adayları, listede ifade edilen bilgilerin kendilerine ait olduğunu belirterek, fişleme listesinin yayınlanmasının ardından sınavdan niye elendiklerini anladıklarını bildirdiler. 


Sınavı kaybeden müfettiş adayları, listenin yayınlanmasının ardından harekete geçti. Söz konusu listeyi avukatlarını inceleten müfettiş adayları, VDK Başkanlığı ile Maliye Bakanlığı üst düzey yöneticileri hakkında dava açmaya hazırlanıyor. Ayrıca adaylar, sınavın iptali içinde ayrı bir dava açmayı planlıyor. Taraf’ın gündeme getirdiği VDK Başkanlığı’ndaki renkli fişlemede, müfettiş adayları referanslarına göre mavi, yeşil ve kırmızı olarak ayrılmıştı. Bu süreçte, Alevi, cemaate yakın isimler ile Kürt kökenli vatandaşlarlar, kırmızı listeye alınarak sınava kazanmaları engellenmişti.

Kaynak:taraf

19 Şubat 2014 Çarşamba

ESCORT Tablet ve Akıllı Telefonla Sektöre Geri Döndü

Bir dönemin ünlü teknoloji markası Escort, tablet bilgisayar modelleriyle sektöre yeniden hızlı bir giriş yaptı. İstanbul’da yapılan lansmanda tanıtılan Escort Joye modelleri için fiyat performans ürünü yorumu yapıldı. Toplantıda konuşan Nar Teknoloji Genel Müdürü Halil Öztürk, Türkiye’de geçen yıl taşınabilir bilgisayar pazarının yüze 11 oranında küçüldüğünü belirtirken tablet pazarının ise yüzde 53 büyüdüğünü belirtti.



Nar Teknoloji, Escort Teknoloji Yatırım A.Ş.’nin bir iştiraki olduğunu ve  “2003 Yılında “Joye” marka patentini aldık, Escort 2006 yılında ilk tablet ve akıllı telefonu Türkiye pazarına sundu. Şimdi de bize özel tasarımlar, performansı yüksek ürünler ve IPS / IPS3 (Retina)ekranlı modellerle sektöre geri dönüyoruz. Pazarda birçok tablet bulunuyor ama biz Escort Joye modellerinde özgün tasarım, 3G, akıllı kılıf, dahili sGPS, ışık sensörü, 2 GB RAM, 32 GB dahili hafıza gibi özellikler sunuyoruz. Üstelik tabletlerimize 199 TL’den başlayan uygun fiyatlarla herkes sahip olabilecek.” 


Önümüzdeki günlerde Escort Joye marka akıllı telefonları da piyasaya süreceklerini belirten Halil Öztürk, yerli üretim için de hazırlıklar yapmaya başladıklarını belirtti. Öztürk şunları söyledi: “2014 yılında Türkiye pazarındaki payımızı yüzde 10’a çıkarıp ilk 3 içine girmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl ise Türki Cumhuriyetler ve Avrupa pazarına açılmayı düşünüyoruz.”

Escort Joye modellerinin 7, 9.7 ve 10.1 inçlik modellerinin bulunduğunu belirten Halil Öztürk, 7 ve 9.7 modellerin satışa sunulduğunu, 10.1 inçlik modelin ise Şubat ayı sonunda raflardaki yerini alacağını belirtti.

KPSS'ye Girecekler Hangi Renksiniz? Memur Adaylarına Renkli Fişleme Skandalı



İçişleri Bakanı Efgan Ala, TARAF’ın gündeme getirdiği kamu kurumlarındaki, “maviyeşil- kırmızı” fişlemeleri, “dedikodu” olarak nitelendirerek, fişlemeler konusunda belge gösterilmesi halinde gereğini yapacağını söyledi. TARAF’ın ulaştığı, “renkli fişleme” belgeleri arasında, Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu (VDK) Başkanlığı’nın müfettiş alım sınavlarındaki, müfettişlerle ilgili değerlendirme notu bulunuyor. Kurum içinde fişleme belgesi olarak nitelendirilen bir sayfalık yazılı bilgisayar çıktısında, vergi müfettişi sınavına giren adaylar “mavi” ve “kırmızı” renklerle ifade ediliyor. Kırmızı renkli adaylarla ilgili ise, “Diyarbakır nüfusuna kayıtlı”, “Baba adı Ali Haydar” ifadelerinin yer alması dikkat çekti.

46073844_memura_fileme.jpg

Resmin büyük boyutu için tıklayın


20 Şubat 2014 Son Gelişme: Fişlenenler Dava Açıyor Haberi


KAMUDA “FİŞLEME” ŞOKU

TARAF’ın gündeme getirdiği memur adaylarına yönelik renkli fişleme skandalı, kamu kurumlarında büyük yankı uyandırdı. Bir çok kurumda, renkli fişlemelerle ilgili “temizlik” çalışması başlatılırken, İçişleri Bakanı Ala ise, renkli fişleme uygulamasını “dedikodu” olarak nitelendirerek belge olması halinde gerekli işlemlerin yapılacağını söyledi. TARAF’ın ulaştığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’nın bürokratlarının bilgisayarlarında tutulan, müfettiş adaylarına ilişkin bilgilendirme formları ise, “renkli fişlemeyi” tescil ediyor.

İLİM YAYMA MAVİ LİSTE

Söz konusu belgelerde, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde Maliye Bakanlığı’nın vergi müfettişliği sınavını kazanan ve mülakata girecek olan adaylarla ilgili değerlendirmeler bulunuyor. Belgede, İlim Yayma Cemiyeti üyesi olan adaylar mavi listeye alınırken, ulusalcı, Alevi veya Kürt olduğu öne sürülen adaylara ise kırmızı renk veriliyor. Maliye Bakanlığı’nın bürokratlarının çok az bir kısmının bilgisayarında olan ve sır gibi saklanan fişleme kayıtlarının bazıları şöyle:

- M.S.: Yazılı sınavdan 79 puan aldı. İlim Yayma Cemiyeti’nden ismi geldiği için mavi listeye alındı.

-Ö.G.: Yazılıdan 86 puan andı. Kürt asıllı ve Muşlu. Kesinlikle olumsuz. Kırmızı listeye alındı.

-N.T.: 81.5 puan aldı. Gaziosmanpaşa’da oturan Alevi bir vatandaş olduğu için kırmızı listeye alındı.

-A.Ç.: 80 puan aldı. Babasının adı Ali Haydar olduğu için hakkında olumsuz not düşüldü ve kırmızı listye alındı.

-M.K.: Sınavdan 80 puan aldı. Ulusalcı olduğu için kırmızı listeye alındı.

DEĞERLENDİRME NOTU

Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’ndan sızan “fişleme” belgelerinin benzerlerinin diğer kamu kurumlarında da olduğu bildirildi. Söz konusu fişlemelerin yani adaylarla ilgili bilgilerin nasıl elde edildiği de tartışma konusu olmuştu. Söz konusu fişler, Başbakanlık’tan, kurumların bağlı olduğu bakanlıklardan ve AKP teşkilatlarından gelen bilgiler doğrultusunda oluşturuluyor. Mavi, yeşil ve kırmızı renkli fişlemeler, “güvenlik soruşturması” değil. Bir ölçüde, kamu kurumlarında uygulanan ve yasal olmayan “değerlendirme” notlarından oluşuyor. Bu nedenle söz konusu bilgiler çok az kişide bulunuyor.

“SİLME” İŞLEMİ BAŞLADI

TARAF’ın renkli fişlemeleri gündeme getirmesinin ardından Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu’nda da bir çalışma yapıldı. Bu konuda bazı bürokratların bilgisayarlarındaki bilgiler ve notlar silindi. Ancak, söz konusu bilgilerin, sınava giren adayların eline geçtiği ve bu kişilerin önümüzdeki günlerde Maliye Bakanlığı yöneticileri hakkında dava açmaya hazırlandığı öğrenildi.

Kaynak:taraf

18 Şubat 2014 Salı

Google Ertem Eğilmez'in 85. Doğum Gününde Hababam Sınıflı Doodle Yaptı


Ertem Eğilmez kimdir?

Ertem Eğilmez (d. Trabzon, 18 Şubat 1929 – ö.İstanbul, 21 Eylül 1989), Türk yapımcı ve sinemayönetmeni. Geniş izleyici kitlesinin ilgisini çeken kalabalık kadrolu güldürüleriyle Türk sinemasında bir tarz oluşturmuştur.
Ertem Eğilmez'in 85' inci doğum günü için Google tarafından hazırlanan doodle şu şekilde:


Ertem Eğilmez'in Hayatı


 İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nden mezun olduktan sonra dükkân açıp bakkallık yaptı. Askerlik sonrasında, 1954'te Refik Erduran ile birlikte Çağlayan Yayınevi'ni kurdu. Aynı yıl gene Erduran ve Haldun Sel'le birlikte, birçok karikatüristin yetiştiği Tef adlı mizah dergisini çıkarmaya başladı. Yayın dünyasında çıkardığı cep kitapları ile bir devrim yaptı. Kemal Tahir’e, Mayk Hammer takma adıyla polisiye romanları yazdırdı. Cep kitapları işinde batınca Türkiye'nin ilk langırt makinelerini getirtti
1961 yılında Efe ve 1964 yılında Arzu Film şirketini kurarak sinemacılığa başladı. Yaman Gazeteci filmiyle yapımcılığa, 1964'te de Fatoş'un Fendi Tayfur'u Yendi ile yönetmenliğe adım attı. Bir Millet Uyanıyor'la 1967 Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde en iyi tarihsel film ödülünü kazandı.

Her türü denediyse de, çoğunlukla kolay izlenen ve geniş izleyici kitlesinin ilgisini çeken güldürüler yönetti. 1960'lı yıllardaki popüler aşk filmlerinin ardından, 1970’li yıllarda sevgi, dostluk ve güncel olayları güldürü öğesiyle kaynaştırdığı duygusal güldürülere yöneldi. 1960 yılların sonuna doğru, genellikle aynı oyuncu kadrosunu kullandığı ve ileride "Arzu Film Güldürüleri" diye adlandırılacak bu filmlerde zaman zaman toplumsal eleştiriye de yer veriyordu. Özellikle 1973'te çektiği Canım Kardeşim, insancıl tavrı, hüzünle güldürüyü kaynaştıran havası ve yer yer ulaştığı şiirsel anlatımıyla dikkati çeker.

Karakter oyuncularına başrol veren, Münir Özkul, Adile Naşit, Kemal Sunal, İlyas Salman, Halit AkçatepeZeki AlasyaMetin Akpınar, Şener Şen ve Ayşen Gruda gibi güldürü oyuncularının sinemada başarı kazanmalarında payı olan Eğilmez, filmleştirilmesi oldukça güç sayılan Rıfat Ilgaz'ın Hababam Sınıfı romanını 1975'te beyaz perdeye aktardı. Hababam Sınıfı'nın başarısı üzerine Hababam Sınıfı Sınıfta Kaldı, Hababam Sınıfı Uyanıyor, Hababam Sınıfı Tatilde ve son olarak da Hababam Sınıfı Güle Güle adlı dört devam filmi çekti.

1980-81 sezonunda Kanlı Nigar adlı müzikli oyunu sahneye koyan Eğilmez, bir süre uzak kaldığı sinemaya 1984'te Namuslu filmiyle geri döndü. 1980 yılında yaptığı Banker Bilo ve 1984 yılında yaptığı Namuslu filmleriyle, Türkiye’nin temel sorunlarına bakışı açısını kendi mizah anlayışıyla ele aldı. Geniş ilgi gören Namuslu'yu, ticari açıdan başarısız olan Aşık Oldum (1986) ile gişede büyük bir başarı elde eden Arabesk (1988) izledi.
Ertem Eğilmez, 21 Eylül 1989'da İstanbul’da hayata gözlerini yumdu.
Google bugün büyük usta Ertem Eğilmez'in 85' inci doğum günü sebebiyle özel bir doodle hazırladı. Doodle'da Hababam Sınıfı filmlerinde sık rastlanan bir sahne canlandırılmış. Mahmut Hoca karakterine hayat veren Münir Özkul öğrencilerden birinin kulağını çekiyor.
Kaynak:milliyet

16 Şubat 2014 Pazar

Mesafeli Satış Yönetmeliği

    Resmi Gazete Tarihi: 06.03.2011 Resmi Gazete Sayısı: 27866

    MESAFELİ SÖZLEŞMELERE DAİR YÖNETMELİK
     
    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
    Amaç
    MADDE 1 − (1) Bu Yönetmeliğin amacı; mesafeli sözleşmelere ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirlemektir. 
    Kapsam
    MADDE 2 − (1) Bu Yönetmelik; yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi ya da ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.
    (2) Bu Yönetmelik hükümleri;
    a) Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili,
    b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar ile ilgili,
    c) Halka açık telefon kullanımı suretiyle telekomünikasyon hizmeti verenlerle akdedilen,
    ç) Taşınmaz satış, kiralama ve taşınmaza ilişkin diğer haklarla ilgili,
    d) Artırma veya eksiltme yoluyla akdedilen,
    sözleşmelere uygulanmaz.
    (3) 5 inci, 6 ncı, 7 nci ve 8 inci maddeler ile 9 uncu maddenin birinci fıkrası;
    a) Gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesine ilişkin,
    b) Seyahat, konaklama, lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmet veren sağlayıcılarla kurulan ve sağlayıcının belirli bir tarihte veya zaman dilimi içinde sözleşme konusu hizmet edimini sunma yükümlülüğü altına girdiği,
    sözleşmelere uygulanmaz.
    Dayanak
    MADDE 3 − (1) Bu Yönetmelik, 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 9/A ve 31 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
    Tanımlar
    MADDE 4 − (1) Bu Yönetmelikte geçen;
    a) Bakan: Sanayi ve Ticaret Bakanını,
    b) Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını,
    c) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan mal sağlama dışındaki her türlü faaliyeti,
    ç) Kredi veren: İlgili mevzuat gereği tüketicilere nakit kredi vermeye yetkili olan banka, özel finans kuruluşu ve finansman şirketlerini,
    d) Mal: Alışverişe konu olan taşınır eşyayı ve elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri gayri maddi malları,
    e) Mesafeli sözleşme: Yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi ya da ifası kararlaştırılan sözleşmeleri,
    f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye hizmet sunan gerçek veya tüzel kişileri,
    g) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye mal sunan gerçek veya tüzel kişileri,
    ğ) Sürekli veri taşıyıcısı: Tüketicinin, kendisine kişisel olarak gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini sağlayan ve kaydedilen bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren her türlü araç veya ortamı,
    h) Tüketici: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi,
    ı) Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren her türlü araç veya ortamı,
    ifade eder.
     
    İKİNCİ BÖLÜM
    Mesafeli Sözleşmelere İlişkin Genel Düzenlemeler
    Ön bilgiler ve bilgilendirme formu
    MADDE 5 − (1) Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından önce aşağıdaki bilgilerin tamamını içerecek şekilde açık, anlaşılır ve kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun bir şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir.
    a) Satıcı veya sağlayıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri.
    b) Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri.
    c) Tüm vergiler dâhil olmak üzere mal veya hizmetin Türk Lirası olarak satış fiyatı.
    ç) Varsa teslim masrafları.
    d) Ödeme ve teslim veya ifa ile ilgili bilgiler.
    e) Cayma hakkının kullanılmasının şartları ve bu hakkın nasıl kullanılacağı.
    f) Uzaktan iletişim aracının kullanım bedelinin olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanmadığı durumlarda, bu iletişim aracının kullanılması nedeniyle tüketicilere yüklenen ilave maliyeti.
    g) Mal veya hizmete ilişkin fiyat dâhil taahhütlerin geçerlik süresi.
    ğ) Sözleşme konusunu, sürekli veya dönemsel olarak ifa edilen bir mal veya hizmet ediminin oluşturduğu hâllerde söz konusu sözleşmenin asgari süresi.
    h) Belirsiz süreli veya süresi bir yıldan fazla olan borç ilişkilerinin feshedilme şartları.
    ı) Tüketicilerin şikâyet ve itirazları konusunda başvuruların, Bakanlıkça her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapılabileceğine ilişkin bilgi.
      (2) Satıcı veya sağlayıcı, mallar için sözleşme konusu mal tüketiciye ulaşmadan, hizmetler için de sözleşmenin ifasından önce makul bir sürede, birinci fıkrada yer alan bilgilerin tamamını içeren bilgilendirme formunu yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısı vasıtasıyla tüketiciye ulaştırmak zorundadır. Telefon gibi sözlü uzaktan iletişim araçlarının kullanıldığı durumlarda, satıcı birinci fıkrada yer alan bilgilerin tamamını içeren bilgilendirme formunu en geç mal teslimi sırasında tüketiciye teslim etmek zorundadır.
    (3) Birinci fıkrada belirtilen bilgilerin, kullanılan uzaktan iletişim araçlarına uygun olarak ve iyiniyet ilkeleri çerçevesinde ergin olmayanlar ile ayırtım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari amaçlarla verildiğinin belirtilmesi zorunludur.
    (4) Telefon gibi sözlü uzaktan iletişim araçlarının kullanılması durumunda, ayrıca her görüşmenin başında satıcı veya sağlayıcının kimliğinin ve görüşmenin ticari amacının tüketiciye açık bir şekilde bildirmesi zorunludur.
    Ön bilgilerin teyidi
    MADDE 6 − (1) Tüketici, 5 inci maddede belirtilen ön bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyit işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.
    Cayma hakkı
    MADDE 7 − (1) Mesafeli sözleşmelerde tüketici, yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi yeterlidir.
    (2) Cayma hakkı süresi, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar.
    (3) Satıcı veya sağlayıcının 5 inci ve 6 ncı maddelerde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmemesi hâlinde, cayma hakkı süresi üç aydır. Bu süre, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar. Ancak 5 inci ve 6 ncı maddelerde belirtilen yükümlülüklerin, üç aylık süre içerisinde yerine getirilmesi hâlinde, birinci fıkrada belirtilen yedi günlük cayma hakkı süresi, söz konusu yükümlülüklerin yerine getirildiği günden itibaren işlemeye başlar. Cayma hakkının kullanıldığına dair irade beyanının bu süre içinde yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi yeterlidir.
    (4) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici, aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz.
    a) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri.
    b) Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen mallara ilişkin sözleşmeler.
    c) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
    ç) Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
    d) Gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
    e) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler.
    f) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
    (5) Tüketiciye, borcunun tamamen veya kısmen ifası için, satıcı veya sağlayıcı veya onunla işbirliği içinde olan bir üçüncü kişi tarafından kredi verildiği mesafeli sözleşmelerde, tüketicinin bu maddedeki hükümler dâhilinde cayma hakkını kullanması durumunda kredi sözleşmesi de herhangi bir tazminat veya cezai şart ödeme yükümlülüğü söz konusu olmaksızın sona erer. Ancak bunun için cayma bildiriminin kredi verene de yazılı olarak iletilmesi gerekir. Tarafların karşılıklı iade yükümlülükleri saklıdır.
    Cayma hakkının kullanılmasının sonuçları
    MADDE 8 − (1) Tüketicinin cayma hakkını kullanması hâlinde satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.
    (2) Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalar değer azalması sayılmaz.
    Sözleşmenin ifası
    MADDE 9 − (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, satıcı veya sağlayıcı, tüketici tarafından kendisine siparişin iletildiği günden itibaren en geç otuz gün içinde sipariş konusunu ifa eder. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.
    (2) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde tüketicinin bu durumdan haberdar edilmesi ve ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç on gün içinde kendisine iade edilmesi gerekir. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
    (3) Satıcı veya sağlayıcı, aşağıdaki şartları sağlaması hâlinde tüketiciye eşit kalite ve fiyatta başka bir mal veya hizmet tedarik edebilir. 
    a) Sözleşmede kararlaştırılmış olması.
    b) Haklı bir nedenle sözleşme konusu mal veya hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması.
    c) Tüketicileri açık ve anlaşılabilir bir şekilde bilgilendirerek onaylarını alması.

Kira Geliri Beyanname Düzenleme Rehberi Yayınlandı.

2014 kira beyannamesi,kira vergisi,maliye bakanlığı
2013 Yılında kira geliri elde edenlere yönelik olarak hazırlanan Rehberde;
• Gayrimenkul sermaye iradının mükellefi,
• Kira gelirine konu mal ve haklar,
• Kira gelirinde beyanname verilmeyecek haller,
• Mesken kira gelirinin beyanı ve mesken kira gelirinde istisna uygulaması (2013 yılı için 3.200 TL’lik istisna ),
• Tevkifatlı işyeri kira gelirinde beyanname verme sınırı (2013 yılı için 26.000 TL),
• Tevkifata ve istisna uygulamasına konu olmayan kira gelirinde beyanname verme sınırı (2013 yılı için 1.390 TL),
• Emsal kira bedeli uygulaması,
• Kira gelirinin tespitinde indirilecek giderler (%25 Götürü gider veya gerçek gider yöntemi),
• Kira geliri ile diğer gelir unsurlarının birlikte elde edilmesi halinde beyan durumu,
• Beyan edilen gelir tutarından yapılacak indirimler (eğitim, sağlık, bağış ve yardımlar, şahıs sigorta primi vb.),
• Önceden Hazırlanmış Kira Beyanname Sistemi ile Beyannamenin verilmesi,
• 2013 Yılı gelirlerine uygulanacak gelir vergisi tarifesi,
• Beyannamenin verilme zamanı ve ödenmesi,
konularında bilgiler sunulmaktadır. Rehberde ayrıca, mesken ve işyeri kira gelirinin beyanına ilişkin örneklere de yer verilmiştir.
 Rehbere ulaşmak için tıklayınız.

İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ


Daha önce 29 Mart 2013 tarihli 28602 sayılı resmi gazete de yayımlanan "İş Sağlığı Ve Güvenliğine İlişkin İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliği" aşağıda verilen NACE kodlarında değişikliğe uğramıştır

4 Şubat 2014  SALI
Resmî Gazete
Sayı : 28903
TEBLİĞ
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN İŞYERİ TEHLİKE SINIFLARI
TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ
MADDE 1 – 26/12/2012 tarihli ve 28509 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliğine ekli ek-1 İşyeri Tehlike Sınıfları Listesinde yer alan 46.72.03, 46.73.02, 46.75.04 ve 95.25.02 kodlarının tehlike sınıfı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
NACE
Rev.2_Altılı
Kod
NACE Rev.2_Altılı Tanım
Tehlike Sınıfı
46.72.03
Değerli metal cevherleri ve konsantrelerinin toptan ticareti (altın, gümüş, platin vb.)
Az Tehlikeli
46.73.02
Boya, vernik ve lak toptan ticareti
Tehlikeli
46.75.04
Zirai kimyasal ürünlerin toptan ticareti (haşere ilaçları, yabancı ot ilaçları, dezenfektanlar, mantar ilaçları, çimlenmeyi önleyici ürünler, bitki gelişimini düzenleyiciler ve diğer zirai kimyasal ürünler)
Tehlikeli
95.25.02
Mücevherlerin onarımı
Tehlikeli
MADDE 2 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – Bu Tebliğ hükümlerini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.

İşinden İstifa Edene 10 Ay İşsizlik Maaşı

Her çalışanın işsizlik maaşı hakkı var. Çünkü sigorta primleri yatırılırken bu kapsamda ücretlerimizden kesinti yapılıyor. Bu kesintiler de brüt maaşımızdan yüzde 1 sigortalı, yüzde 2 işveren ve yüzde 1 devlet payıyla gerçekleşiyor.


HAKLI FESİH ÖNEMLİ
Fakat işsizlik maaşı almanın bazı şartları var. Birinci ve en önemli şart; kendi istek ve kusuru dışında işini kaybetmiş olmak. Yani Türkçesi işten çıkartılmak... Bunun istisnasını başlıkta belirttim, onu aşağıda anlatacağım. İşten çıkmadan önceki 120 gün prim ödeyip çalışmak da gerekiyor. Bununla birlikte son 3 yıl içinde en az 600 gün süreyle işsizlik sigortası primi ödemiş olmak. Yani sigortalı olarak çalışmış olma şartı da var. Gelelim istifameselesine... İşsizlik maaşı alacak olanların içine kendi isteği ile ayrılanları da katıyoruz. Çünkü çalışma hayatında 'haklı fesih' diye bir kavram var. Siz işyerinden haklı bir sebeple ayrılmışsanız, ihbar hariç kıdem tazminatı ve işsizlik maaşı alabiliyorsunuz.
HAKKINIZ BULUNUYOR
Haklı feshe, işverenin ahlak ve iyi niyet hallerine uymayan davranışları sebep gösterilebilir. İşyerinin el değiştirmesi veya başkasına geçmesi, kapanması, işin veya işyerinin niteliğinin değişmesi nedenleriyle işten çıkarılmış olmak da işsizlik maaşını gerektirir. Yine işverenin işçinin hakkını ödememesi, maaşını eksik göstermesi gibi durumlarda da haklı fesih devreye girer ve istifa halinde işsizlik maaşı alınır.
ÜST LİMİT VAR
İşsizlik maaşı son 4 ayda (120 gün) alınan brüt ücretin ortalamasının yüzde 40'ıdır. Yani 1.000 lira brüt ücreti olan bir çalışanın alacağı işsizlik maaşı 400 liradır. Bundan küçük bir miktar damga vergisi kesintisi de var. Her maaşın yüzde 40'ını işsizlik maaşı olarak almak da mümkün değil. Yani brüt maaşı 5 bin lira olan birisi 2 bin lira işsizlik maaşı alamıyor. Burada sınır o yılki asgari ücretin yüzde 80'i olarak belirleniyor. Yani bu yıl için alınacak en yüksek işsizlik maaşı 856 lira 80 kuruş oluyor. İşsizlik maaşı sigortalının durumuna göre 6 ila 10 ay arasında ödeniyor. Bu da sizin yatırdığınız prim gününe göre belirleniyor. 600 gün prim ödeyen 6 ay, 900 gün ödeyen 8 ay, bin 80 gün ödeyen 10 ay maaş alıyor.
DİKKAT! 30 GÜN ÖNEMLİ
İspatlayabileceğiniz zorunlu haller dışında işten ayrıldıktan sonra, 30 gün içinde çıkış belgelerinizle en yakın İŞKUR'a başvurmanız gerekiyor. Eğer bu süreyi geçirirseniz geçen zaman kadar alacağınız maaşın süresi de azalacaktır. Bunun için 30 günü geçirmemeye bakın.
SAKIN YAPMAYIN
İşsizlik maaşı alırken, çalışmak mümkün değil. Kayıtlı ya da kayıtsız çalışırsanız bunu gizlemeyin. Eğer bu tespit edilirse işsizlik maaşınız kesilir. O süre içinde aldığınız paralar da sizden faiziyle geri tahsil edilir. İşverenle anlaşıp çift maaş almaya kalkanları duyuyoruz. Bu, kanunen de suçtur.