se

2 Kasım 2013 Cumartesi

Saygısız Doktor ve Sağlık Çalışanlarına Karşı Sesinizi Çıkarın Sabim Alo 184

Doktorlar Önemlidir?

Doktorluk meslekler içinde en kutsal olan mesleklerden biridir. Herkesin yapabileceği bir meslek değildir. Riski de yüksektir ve çoğu zaman telafisi de yoktur. Bir doktorun yetişmesi de kolay değildir. Bunlara kimsenin itirazı yok.

Bu Sektörde Müşteri her Zaman Haksızdır!

Şimdi gelelim işin öteki yüzüne. Hangi sektör olursa olsun müşteriye gereken saygıyı göstermek zorundasın. Bedelini veriyorsam ona göre de muamele yapılması gerekir. Ama ne yazık ki durumlar öyle değil. Adamın muayenehanesine gidip 250-300 TL veriyoruz. Bir de beş karış suratıyla karşılaşıp,doğru dürüst bilgi de alamıyoruz, soru sorunca da tersleniyoruz. Kaç defa oturup testleri inceledim teşhis koymaya çalıştım, tezlere baktım,arkadaşlarıma danıştım sonuçta muayeneye gitmeden olayın ne olduğunu anlayabiliyor insan ne kadar mühendis olsam da, işini istemeden yapar gibi bir sürü saçma durumla karşılaşabiliyorsun kısacası sanki o işveren biz de çalışanı moduna giren doktorlar var. Hele cahilse karşısındaki iyice eziyorlar. Ben kaç defa rastladım. Annem öğretmendir. Yine bu tür yeni yetme doktora rastlamış. Saygısızlık yapınca annem sizi biz okuttuk şu ettiğiniz muameleye bak demiş. Sonra kalkıp seni şikayet ederime getirince bir saygı bir efendilik... Susarsanız çoluk çocuktan azar işitirsiniz.Siz ona muhtaçsınız o da size muhtaç ama haberi yok üstün zekaların.

Bir diğer uyanıklık benim başıma gelen olayı anlatayım.Takılıp kolumun üzerine düştüm. Tabi dizlerde pert. Yine işimin en son düşmesini istediğim sevgili doktorlarımıza işimiz düştü. Pek halim olmadığı için bir ara mantar gibi açılan özel hastaneciklerden birine gittim.Röntgen çekildi. Adama da röntgene de güvenmedim.Kırık yok.Çatlak var dedi. Nöbetçi eczaneye gittik aldık ilaçları. Ertesi gün ilk işim Ankara'nın daha düzgün olduğuna inandığım, prof çalışanları ile ünlü bir hastaneye gittim. Duvarda havalı diploması da var dedim :)  Tekrar röntgen çekildi.  Bu da aynı şeyi söyledi.

Biraz zaman geçti kol alçısız filan çatlak var diye askı ile geziyorum. Sonra kontrole gittiğim çoğu kişinin övdüğü arkadaşımın tavsiye ettiği bir doktora gittim. Tüm röntgenleri gösterdim.  Doktor demez mi ?  Nasıl doktor bunlar kırıkmış kolun dedi.

Yanlış kaynama durumu bile olabileceğinden bahsetti.O an öyle sinirlendim. Ulan para veriyorsun aldığın hizmete bak. Teşhisi koyamıyor.

Sonra yine iyi bir doktora hem kolumdaki ağrılar ve son durum için gittim. Bu doktora dedim dizlerimde kalkıp,çökerken çıtlama sesi var, önceden  yoktu.Ona da ayrı bakarız.Yani tekrar randevu al. Tekrar gel git o aralar kolumu sakınıyorum hala acı var. Adam bakmadı.  Tekrar gittik mecburen.Kolumu açana kadar çok zorluk çektim.

Bir de özel hastane ise yılda bir kere yapılması gereken testleri önceki doktorda yaptırsan bile yolunacak enayi ya hastaya tekrar yaptırırlar, oraya gönderirler buraya gönderirler alakalı olmasa bile çünkü şüphelenmiş hanımefendi. Annem de başımıza geldi bir de teşhis koyamadı.1 ay sonra 3 ay sonra bu tetkik derken hastalığa bir an önce müdahale edeceği yerde süreci uzatıyor.Benzetmeye kim alınırsa alınsın ama durum gençlik parkında ne kadar çok zımbırtıya binersen bin o kadar çok öde mantığıyla aynı. Elimizdeki zorla hastanelerden aldığımız belgeleri yeterli görüp sağ olsunlar  İstanbul'daki  2 doktor aynı teşhisi koydular. Bu hastane de Ankara'nın en iyi hastanelerinden. Adı üstünde özel, insan özel muamele görmek, modern ve doğru ölçüm yapan cihazlar,güler yüzlü çalışanlar için param rezil olsun deyip gider.

Dişçilere de dikkat edin hala dandik siyah dolgu yapan açgözlü doktorlar var. Sakın yaptırmayın yasaklanan sağlığa zararlı ürünü kullanıp malzemeden kar ederek sizi tırtıklayan tüccarlara dikkat edin.2 günde implant yaparım,çok kolay diyenlere de dikkat edin. Kolay bir şey değil bu alanda deneyimli olup olmadığını öğrenin öyle paranızı bayılın :) İmplant ile ağzınıza şantiye kuracaklar. Beceremezse de bir şey yok. Yine tüketici haksız. Yanlış kullanmışsındır. İyi bakmamışsındır. Halbuki çıkarıp başucuna koycan :) kullan bile yeter senin haksız olmana.

Her yer mi böyle tabi ki değil belki de ben şanssızım : ( Zaten sürünerek gidersiniz,istemezsiniz. Yani kimse seve seve gitmez oraya, herkes tedirgindir. Bazen son derece pozitif, candan bir doktor gelir. Daha testlerin sonucu gelmeden sizin endişelerinizi o anda olsa götürür rahatlatır. Ama yine de Allah kimseyi ellerine düşürmesin, muhtaç etmesin.

İşin Vergi Boyutu. Doktorlar hep Zarar Eder.

Götürü usulü vergiden nefret ederim.Kuaför,doktor,taksi ne halt olursa olsun para kazanıyorsa bana fatura vermeli. Bizim çalıştığımız şirketlerde el cihazlarıyla sıcak satış yapıp fatura kesebiliyorsak onlarda yapabilir. Adam 2-3 yılda her haltı alır. Ama hep zarar eder.Çok üzülüyorum doktorlarımızın bu haline. Bir fon açılıp adını da zarar eden doktorları  düze çıkarma fonu koyalım onları bu durumdan kurtaralım.

Çalışma şartlarından şikayet edenlere 5 beter durumda olan 2 üniversite bitirip rezil işlerde çalışan insanlar da var. Örneğin Makina mühendisliği emin olun doktorluk kadar saç döker ama doktorun beğenmediği paraları yıllar sonra bile alamayabilir.

Umut Sat Maliyet Sıfır. Umut Tacirliği Kazandırır

Bu işin bir de para basan umut tacirliği kısmı var.Alternatif tıp ayağına çoğu işinin eri olmayan uyanık doktor ve doktor olmayanlar dandik bir sertifika ile sizi seans seans umut vaat edip soyar. İç huzur, migreni şu kadar seansta yok eder, kilo vedirir, saç çıkarır, olan saçı korur, bioenerji verir çakralarınızı bayram ettirir, yüzünüzü bilmem ne yapar çok yöntem var. Bunların eğitimleri var sadece haftasonu gidip  uzaman olarak siz de seans başı 300-400 TL kadar tırtıklayıp biraz olumlu yapınız var ve pazarlamayı biliyorsanız yapamayacak bir şey yok. Şikayet de gelmez.Sizde işe yaramayabilir, bünyenizle ilgili,dediklerimi yapmadınız, bıdı bıdı yaparsınız sonuçla mal satmıyorsunuz ki. Karşıdaki de memnun olmasın iade etsin. Mis gibi kopardığınız para cepte. Hiç gördünüz mü seni tedavi edemedim paranı veriyorum diyen doktor. Kel alaka örnek ama Telefon tamircisi bile bakar kurcalar olmaz bu boşuna paranı kaybetme der. Ama her tıpçı sizi kesin tedavi eder. Özgüven tavandır.

Şikayet Edin Sessiz Kalmayın

Bu tür kaba davrananlara karşı önceden başhekim,şikayet yazma gibi yöntemleri kullandım. Sonuçta bu işi bedava yapmıyorlar. Parasını veriyorsak madem işin ticaret boyutu var ayıpsız da servis almak hakkımız. Muhtacız diye sesinizi kısmayın. Aynı şekilde devam etmemeleri için aşağıdaki yöntemleri deneyin.Bedava dakikalarınızı biraz da sağlığınız için harcayın. Sağlık sıhhat dolu hastanelerden uzak günler dilerim.


Devlet hastaneleri için hasta hakları bildirim formu da doldurarak sorununuzu bildirebilirsiniz. Tıklayın


                                                  Alo 184

SAĞLIK BAKANLIĞI ŞİKAYET VE İSTEK HATTI.Resmi özel bütün hastanelerdeki,sağlık ocaklarındaki vb.tüm sağlık sektöründe ,doktorlar,hemşireler,hastane çalışanları,ambulans hizmetleri aksaklıkları,personel duyarsızlıkları,hasta hakları ile ilgili her türlü şikayet ve isteklerle ilgili olarak 24 saat aranabiliyor..doktorlar,hemşireler,sağlık personeli kötü davranırsa,112 ambulans hizmetinde sorun yaşanırsa,görevliler duyarsız olursa ve daha birçok sağlık konusu ile ilgili herşey için(Hastane,doktor,hemşire vb sağlık sektöründeki tüm şikayet ve istekler  içindir.)
ALO 184 SAĞLIK BAKANLIĞI İLETİŞİM HATTINI ARAYABİLİRSİNİZ..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder