ad

se

20 Kasım 2014 Perşembe

Türkiye'deki Sığınmacılara Yapılan Yardımlar Esnaf'a Yaradı

Japon yardım kuruluşu AAR Japan, bugün, Suruç’ta bulunan Kobanililer’e yardım kolileri dağıttı. Edinilen bilgilere göre Suruç'ta dağıtımı yapılacak koli sayısı 12 bin. Yardım kolilerini Hataylı bir firma temin etti. Suriye’deki savaşın sığındığı Türkiye’de yeni bir sektörün oluşmasına yol açtı. Her ay dağıtımı yapılan yardımların tutarı 100 milyon dolar. Bu alanda Türkiye’de 100'e yakın şirket faaliyet gösteriyor.


AAR Japan, Türkiye'de, 2011’deki Van depreminde adından söz ettirdi. Bu kuruluşun gönüllülerinden Atsushi Miyazaki Van depreminde yaşamını yitirmişti. AAR Japan ise, bugün Suruç’a sığınan Kobanililer’e yardım kolilerinin dağıtımını yaptı.
KOLİLER HATAYLI NARİN'İN
Söz konusu kolilerin teminini yapan Hatay’daki Narin İthalat-İhracat A.Ş.’nin ortaklarından Hasan Narin, 4 yıla yakın bir süreden beri devam eden Suriye’deki savaşın, Türkiye’de yeni bir sektör oluşturduğuna işaret etti.
AYLIK 100 MİLYON DOLARLIK PAZAR 
Narin A.Ş. isimli şirket 40 yıldan bu yana Hatay’da faaliyet gösteriyor. Şirket ortaklarından Hasan Narin, Suriye savaşı nedeni ile Ürdün’e yaptıkları ihracatın durduğunu söyledi. Narin’in anlatımına göre Türkiye’de bulunan sığınmacılara çeşitli uluslararası kurumlar yardımlarda bulunuyor
Gıda, giysi, battaniye ve mutfak araçlarından oluşan yardımlar için düzenlenen ihalelere katıldıklarını söyleyen Narin, AAR Japan’ın 12 bin koliden oluşan ürün talebinde bulunduğunu söyledi. Narin’in verdiği bilgiye göre yaptıkları sözleşmenin değeri 4 milyon liraya yakın. Narin, Türkiye’de bu alanda iş yapan şirket sayısının 100’e yaklaştığını ifade etti. Aylık oluşan iş hacminin ise 100 milyon dolar olduğunu söyleyen Narin, çalıştıkları kurumların tamamına yakınının uluslararası olduğunu söyledi.
Narin, yardım faaliyetlerinin yeni bir sektör yarattığını kendilerinin de 100 kadar çalışan ile hizmet verdiğini ifade ederek, dağıtım için başka şirketlerden hizmet alındığını söyledi.
İHTİYAÇ SAHİPLERİ İLE BİREBİR GÖRÜŞTÜK
AAR Japan Koordinatörü Yuichiro Yamamato, Anadolu Ajansı’na yaptığı açıklamada, Türk-Japon dostluğunun giderek arttığını söyledi. Dünyanın farklı bölgelerindeki ihtiyaç sahiplerine yardım götürdüklerini belirten Yamamato, Kobani'den gelen sığınmacılarla birebir görüştüklerini anımsattı.
Savaş mağduru Suriyelilere 2 yıldır yardımda bulunduklarını aktaran Yumamato, "Van depremi sonrası Hayata Destek İnsani Yardım Derneği ile işbirliği yapıyoruz. Kobani'den gelen mültecilere içerisinde gıda ve battaniye bulunan bin koli dağıttık. Bu yöndeki çalışmalarımız devam edecek" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder