ad

se

30 Ekim 2013 Çarşamba

Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına (ÖYP) Başvurular Bugün Son Gün


Akademisyen olmak isteyenlerin bekledikleri kadrolara ilişkin ilan, geçtiğimiz günlerde YÖK tarafından ilan edildi. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile bu dönemde 1222 araştırma görevlisi alınacak. Başvuruların 30 Ekim akşamına kadar https://yoksis.yok.gov.tr/OYPUYG. adresine yapılması gerekiyor.
ÖYP uygulaması, 2002 yılında ilk olarak Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde başlatıldı. Daha sonra, Hacettepe, Ankara, Ege, Gazi, Boğaziçi ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nde yürütüldü. ÖYP aslında yurt içi ve yurt dışı lisansüstü eğitim programlarının harmanlanmasıyla elde edilmiş bir model ile öğretim üyesi yetiştirilmesini amaçlıyor. Amacı, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarının, araştırma görevlilerine lisansüstü eğitim yaptırarak, öğretim üyesi yetiştirilmesini sağlamak. Program kapsamında ayrıca Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın desteklerinden faydalanarak yüksek lisans tez araştırma desteği ile en fazla 3 ay, doktora tez araştırma desteği ile en fazla 1 yıl süreyle yurtdışında görevlendirilme söz konusu olabiliyor. Program’a ilişkin öne çıkan bilgileri şöyle sıralayabilirim:
- Programa araştırma görevlisi olmak üzere başvuran adaylar ya da program gereğince bir ÖYP üniversitesine lisansüstü eğitim görmek amacıyla başvuran ÖYP araştırma görevlileri için, lisans genel not ortalamasının yüzde 25'i ile Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nda (ALES) ilgili alanda alınan puanın yüzde 60'ı ve varsa yabancı dil puanının yüzde15'i alınarak bir ÖYP puanı hesaplanıyor ve adayların yerleştirilmeleri merkezi sistemle ÖYP puanları esas alınarak gerçekleştiriliyor.
- ÖYP araştırma görevlisi kadroları, yılda en az iki kere ilan ediliyor.
- Atamalar, yabancı dil puanı 50’nin altında olanlar için bir yıl, yabancı dil puanı 50-64 puan olanlar için ise iki yıl süreyle yapılıyor.
- ÖYP kapsamında araştırma görevlisi kadrosuna atanmaya hak kazandığı halde göreve başlamayanlar, göreve başladıktan sonra istifa edenler, kendilerine avantaj sağlamak amacıyla yanlış beyan vererek ataması yapılmayanlar ile halen ÖYP araştırma görevlisi kadrosunda bulunanların yeniden ÖYP araştırma görevlisi kadrolarına başvurmaları halinde ÖYP puanları bir yıl süreyle yüzde 10 oranında düşürülüyor.
Başvuru esnasında yapılan hatalar nedeniyle yapılmayan atamaların oranı oldukça yüksek. Bu nedenle başvuru koşullarını dikkatle okumakta fayda var. YÖK’ün sitesinde yer alan ÖYP Başvuru Kılavuzu’nda başvuru süreci adım adım anlatılıyor.

Bilirkişi olmak istiyorsanız, son tarih 31 ekim
Önümüzdeki hafta başvurular sona ermiş olacağından başvuru süreci başlayan bir diğer alandan daha kısaca bahsetmek istiyorum. İstanbul Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanlığı tarafından 2014 yılı için oluşturulacak bilirkişi ilanlarına ilişkin listeler yayınlandı. Bilirkişilik başvuruları, her yıl ekim ayında yayınlanıyor ve halen bilirkişi listesinde kayıtlı olanların da yeniden başvuru yapmaları gerekiyor. Bilirkişi listelerine başvurabilmek için 25 yaşından küçük olmamak ve bilirkişilik yapılacak alanda en az 3 yıllık mesleki deneyime sahip olmak gerekiyor. Diğer şartlara http://www.istanbul.adalet.gov.tr/duyuru/2014bilirkisi.html adresinden ulaşabilmeniz mümkün. 1 Ekim’de başlayan başvurular 31 Ekim’de sona eriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder