ad

se

6 Nisan 2022 Çarşamba

Üretim Planlamada Optimize Edilmiş Üretim Teknolojisi ve 9 Temel İlkesi

Optimized Production Technology , Optimize Edilmiş Üretim Teknolojisinde temel amaç bir optimizasyon algoritması ile üretim süreçlerindeki kısıtları ve/veya darboğazları belirleyip üretim sistemini yönetmektir. OPT sistemindeki ana modül sonlu ileriye doğru çizelgeleme ile kaynak kapasitelerini, talepleri ve stokları girdiler olarak dikkate alır ve optimum üretim için kaynakları değerlendirir. Basitçe OPT geniş kapsamlı bir yaklaşımla darboğazları dikkate alan planlama, çizelgeleme ve stok yönetimi metodudur (Wild, 1990).



Darboğaz Operasyonlarının Çizelgelenmesi 


Optimize Edilmiş Üretim Teknolojisi (OPT) 9 Temel İlke 

1- Akışı dengele, kapasiteyi değil

2- Darboğaz oluşturmayan bir kaynağın kullanımına, kaynağın bulunabilirliğine göre karar verilmez.

Üretim süreçlerinde darboğazlar varsa üretim kapasitesini maksimuma çıkarmanın anlamı olmayacaktır. Çünkü bu durum daha fazla ara stok oluşturmanıza sebep olacaktır.
Darboğaz olmayan kaynağın kullanımı, sistem içerisindeki başka kısıtlar tarafından belirlenir.

3- Bir kaynağın kullanımı ve aktif olması eş anlamlı değildir.

4- Darboğazda yaşanabilecek bir saatlik kayıp, sistemin bütünü için kayıptır

5- Darboğaz olmayan kaynakta kazanılan bir saat, sistemin bütününe bir fayda sağlamayacaktır. (Maddenin aslında bu kazanç, serap olarak nitelendirilmiştir)

6-  Bir kitlenin tamamının transferi olmayabilir ve sıklıkla olmayacaktır, bu transfer edilen miktar prosesin kitlesine denktir.

7- 
Bir proses kitlesi sabit bir değer değil değişkendir.

8-  
Darboğazlar tüm sistemin çıktısını ve envanterini belirleyici nitelik taşır.

9- Aktivitelerin ve üretim kapasitesinin programlanması sıralı olarak değil aynı anda gözden geçirilerek yapılmalıdır. Optimize Edilmiş Üretim Teknolojisinde kapasite ve öncelik aynı önem derecesine sahip olmalıdır. Tedarik zamanları bu çizelgelerin bir sonucu olup önceden belirlenemezler. 

Bu ilkeleri  şirketinizin üretim yazılımına uyarlayarak Optimize Edilmiş Üretim Planlama metoduyla tedarik zincirindeki darboğazlarda iyileştirmeler yaparak operasyonel verimlik artışı elde edebilirsiniz. 

Kaynak: Wild, R., Production and Operations Management Fourth Edition, Henley-The Management College and Brunel University, UK,1990

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder