Kimler gitti, kimler gidecek?
Türkiye, şehirleşmenin hızla artması ve genç nüfusuyla küresel markaları cezbeden bir pazar. Ancak yerli markaların güçlü olduğu alanlarda rekabet çok zorlu. Ayrıca AVM'lerde kiralar yüksek maliyetlerini doğru yönetemeyenler kârlılığı çok zor yakalıyor.
• Geçtiğimiz yıllarda en büyük çıkış teknoloji marketlerde yaşanmış, EP Center, Best Buy, Electro World ve Darty Türkiye pazarından çekilmişti.
• Yine geçtiğimiz yıl Alman yapı marketleri zinciri Praktiker, Türkiye'den çıkma kararı aldı.
• İpekyol'un İtalyan ortağı hazırgiyim devi Miroglio'nun 2009'da Türkiye'ye getirdiği amiral markası Motivi de Türkiye'ye erken veda eden markalardan oldu.
• Chevrolet, global stratejisi paralelinde Türkiye'nin de bulunduğu Avrupa pazarından çıkacağını açıkladı. - Zara’nın sahibi İspanyol Inditex Grubu'nun ‘demokratikleşmiş lüks’ vurgusuyla 2008 yılında yarattığı Uterqüe markası, 2010'da adım attığı Türkiye’de 3 yıl dayanabildi.
• Alman perakende şirketi Metro, Real Türkiye'yi Beğendik AŞ'ye sattığını açıkladı.
• Bugünlerde ise 300 mağazaya sahip Levi's'ın, Türkiye pazarından çıkıp fabrika dahil tüm operasyonu bir distribütöre devretmeye hazırlandığı iddia ediliyor.
Yazar:ÖZLEM ERMİŞ BEYHAN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder